Petita contribució per a #TMB51

20 Desembre 2011 § Deixa un comentari

Veient l’augment del preu del transport metropolitàa Barcelona (bitllet senzill a 2€, augment del 38%; T-10 a 9’25€, augment del 10’8%), s’han generat tot de crítiques a internet. Per tal de recollir aquestes crítiques ‘virtuals’ i convertir-les en acció col·lectiva per frenar-ho, tot seguint l’exemple de la vaga de tramvies del 1951, s’ha obert un blog per mirar de canalitzar propostes, debatre-les i, efectivament, dur-les a terme.

boicot a TMB

Font: El Periódico

El blog és TMB 51, i a l’apartat Espurna 2011, hi he fet una petita contibució per sumar forces. Ho difonc per aquí perquè l’objectiu és aconseguir el màxim de difusió > participació > acció col·lectiva possible. Si hi teniu alguna aportació, és recomanable que la feu en aquell blog, ja que hi haurà moltes més idees i ho veurà més gent.

Proposta – pluja d’idees

M’agradaria fer una aportació, només per complementar/sumar, com ‘a més a més’ del que s’està dient fins ara.

– d’entrada, crec que la problemàtica l’hauríem de traslladar a les assemblees d’indignades/populars (o similars) que existeixen arreu del territori. A partir d’allà, no només socialitzar la idea entre la gent (per arribar més enllà del món virtual) sinó per arribar a parlar amb els treballadors i treballadores de TMB.

– cal recordar la victòria de la lluita pels 2 dies de descans setmanal dels/es conductors/es de TMB, que fou gràcies a la determinació i contundència de l’assemblea de treballadors/es de TMB, i la solidaritat i participació activa de la ciutadania (moviments socials, etc.). Cal implicació de tots i totes.

– d’altra banda, entenc que s’hauria d’apostar per una acció continuada, ja que un sol dia pot ser efectiva a nivell mediàtic, però potser no a nivell pràctic, ja que el que hem d’aconseguir realment és que baixin les tarifes i s’adeqüin al poder adquisitiu de la població i a la situació de crisi que patim.

Així, per exemple, es podria fer una setmana ‘a la ugandesa’, com ha proposat en Lluís Mauri, anant a treballar caminant. Una altra setmana, anant tothom en transport privat com ha dit n’Abraham. I una tercera setmana (i següents) on, gràcies a la socialització de la qüestió, la gent viatgi gratuïtament en metro/bus. Com?
Al bus, pot ser més fàcil perquè no hi ha tants segurates i, si s’ha treballat la qüestió amb els i les conductores, segurament no hi posaran objecció (cal tenir en compte, també, que el seu bus ha de complir un horari i no poden estar parant tota l’estona).
Al metro, on pot ser més complicat pels segurates, cal treballar en dues línies: la solidaritat dels i les treballadores de TMB, que obrin barreres; l’acció conjunta ciutadana, tot aplegant-se grups de gent per creuar alhora sense pagar, impedint que els segurates puguin parar a la gent.

– Així mateix, cal denunciar que mentre pugen el preu del bitllet, retallen horaris i amenacen vel·ladament amb reduccions de plantilla, hi ha directius que s’enriqueixen amb sous i pensions astronòmiques.

Juntes podem!

Tagged: , , , ,

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

What’s this?

You are currently reading Petita contribució per a #TMB51 at a destemps.

meta

%d bloggers like this: