I de casualitat, una tertúlia

9 febrer 2011 § 1 comentari

Foto pròpia

Quan hom viatja sol, acostuma a aguditzar sentits i espavilar-se més. Entre altres coses, hom perd la vergonya per ‘entrar’ a la gent, sia pel que sia que es necessiti de parlar amb aquesta gent. A la llarga, això també ajuda a desenvolupar una major facilitat de tracte amb tothom, encara que tant sols faci cinc minuts que se’l coneix.

Era el meu primer dia a Puno, ciutat lletja on les hi hagi. Passejava amb una col·lega per conèixer la ciutat, fer-hi un volt i veure el famós llac Titicaca. Eren festes de la Candelaria i la ciutat romania en preparació de la gran festivitat. Al cap d’una estona, vam decidir entrar a dinar al primer lloc que ens va semblar bé: menú amb bona pinta i per 7 nuevos soles (uns 2 euros, aprox.) era prou atraient.

Ens vam asseure a una taula on hi cabia més gent i, de fet, just asseure’n, el cambrer ens va preguntar si ens importava que d’altra gent s’assegués a la nostra taula. “En absolut”, vam respondre, i tres homes es van asseure amb naltros.

En un primer moment, naltros teníem la nostra pròpia conversa, però menjant menjant, vam restar en silenci. I, inevitablement, va arribar a les nostres orelles la conversa que tenien els tres acompanyants de la taula. Parlaven dels indígenes i dels seus moviments, de fets polítics i socials, etc. La meva col·lega i jo ens miràvem sense dir-nos res. “A aquests els he d’entrar”, vaig dir-li tot seguit.

Efectivament, a la primera que van callar, els vaig parlar. Molt educadament, els vaig dir que m’havia estat impossible escoltar-los, i que em semblava molt interessant la conversa; que en volia saber més, i els preguntava si estarien disposats a quedar algun dia per fer un cafè i xerrar. “Cap problema”, van respondre, entre sorpresos i agraïts.

Vam posar la cita per aquella mateixa tarda a les cinc, en un cafè cèntric i molt peculiar. Ja tenia tertúlia sobre el Perú.

Anuncis

Tagged:

§ One Response to I de casualitat, una tertúlia

Deixa un comentari

What’s this?

You are currently reading I de casualitat, una tertúlia at a destemps.

meta

